Ont i foten

Hemma igen efter två dagars konfererande i Mollösund. Två bra och produktiva dagar där jag till och med hann med en löprunda i går kväll.

DSC_0232

Mollösund

En riktigt god lunch

En riktigt god lunch

Tyvärr gick inte löpningen så bra som jag hade hoppats. Allt kändes fint när jag lämnade Mollösunds Wärdshus och siktade in mig på att följa stora vägen ut i 5 km och sen vända tillbaka samma väg igen. Att springa ut och sen samma väg tillbaka igen är perfekt när man är på nya platser och har en tid att passa. De gånger jag istället valt att ta en runda blir de antingen för korta eller också allt för långa. Men med ut och tillbaka är det mycket lätt att få till en lagom lång tur. Vid 4 km började jag få ont i vänster vad och lite i knät, jag vände därför tillbaka mot starten igen. Efter ytterligare en km började fotleden göra ont som f*n plus att både vad och knä kändes stela. Knät kändes ungefär som jag töjt ut det för mycket. Sista 3 km fick jag stanna två gånger för att gå en liten stund innan jag kunde jogga vidare. Vet inte vad det onda beror på men misstänker att banlöpningen i måndags slet mer än jag trodde. Mina trailskor jag fick med mig var inte heller de bästa för asfaltslöpning.  Hoppas att det inte skall hålla i sig så länge,får helt enkelt massera benen och vila de närmsta dagarna för att se om det hjälper.

Efter löpningen hoppade jag i badtunnan med de andra från jobbet som trotsade regnet. Tog ett snabbt dop i havet vilket inte var så kallt som jag fruktat, det var nästan behagligt, men bara nästan. Två dagar med konferens var kanske inte toppen för vikten med all god mat. Ibland får man helt enkelt offra sig för att hänga med i utvecklingen på arbetet. Jag kan definitivt rekommendera Mollösunds värdshus för både deras goda mat och fina miljö.

DSC_0251

I dag är det vila från träningen och fokus på återhämtning. Det jag kan göra för att påskynda läkningen är att sitta framför TV:n med tigerbalsam på benen och köra massage med en tennisboll. Meningen var att jag nästa vecka skulle ta tag i mitt 16 veckorsprogram från Aktivitus, nu får vi se hur det blir. Viktigast är att få benet och foten att bli bra igen.

Nu är det tre dagars ledighet från arbetet som gäller, välbehövlig ledighet.

Gårdagens träning: Löpning: Mollösund,  8 km, 48:50, snittpuls 129 bpm, 6,06 min/km.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s